WARTOŚCI ? ZAANGAŻOWANIE i odpowiedzialność W COACHINGU

Na III zjeździe nauczysz się jak utrzymywać koncentrację klienta na jego głównym celu w trakcie całego proces coachingowego. Jak budować trwałą wewnętrzną motywację i adekwatne zaangażowanie klientów w realizowane długofalowe projekty. Doświadczysz i przekonasz się o znaczeniu indywidualnej misji i wizji w utrzymywaniu długofalowej motywacji klienta w realizowane projekty.

KLUCZOWE OBSZARY MERYTORYCZNE:
Odkrywanie wartości klienta / Samorealizacja / Stany flow / Budowanie postawy 100 % zaangażowania w realizowane projekty – 20 godz.

KLUCZOWE KOMPETENCJE ICF, które szczególnie rozwiniemy podczas wrześniowego zjazdu:

  • Zarządzanie postępami i zaangażowaniem
  • Obecność coachingowa
  • Budowanie świadomości
  • Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa klienta

PROGRAM AKADEMII GREENCOACHING

WPROWADZENIE ? 4 WYMIAROWA PEŁNIA CZŁOWIEKA:

UMYSŁ ?> INTELEKT / EMOCJE ?> INTUICJA / WARTOŚCI ?> SENS / CIAŁO ?> ZDROWIE

 

I – INTELEKT ? ROZUMIENIE COACHINGU:

  1. 30 minutowa sesja coachingowa wg ICF
  2. Aktywne słuchanie
  3. Przekształcanie problemu w cel
  4. Pytania sięgające sedna
  5. Różnice między coachingiem a innymi formami wsparcia czy rozwoju terapia / szkolenie/ mentoring/ konsulting itp.
  6. Podstawowe założenia coachingu
  7. Tworzenie kontraktu na sesje i na proces coachingowy
  8. 11 kompetencji coacha ICF
  9. Narzędzia coachingu do ustalania priorytetów
  10. Podsumowanie: UMYSŁ ? świadome korzystanie z potencjału intelektualnego

II EMOCJE ? DECYZYJNOŚĆ W COACHINGU:

  1. Narzędzia coachingu do rozwoju wybranych kompetencji
  2. Narzędzia coachingu do budowania pewności siebie
  3. Opór przed zmianą ? jak sobie z nim radzić ?
  4. Narzędzia coachingu do realizacji dużych przedsięwzięć / projektów
  5. Narzędzia coachingu do zarządzania projektem
  6. Znaczenie wizualizacji w procesie zmiany
  7. Narzędzia coachingu do planowania
  8. Narzędzia coachingu do podejmowania decyzji
  9. Związki psychologii sportu z coachingiem
  10. Coaching jako praktyczne zastosowanie neurobiologii
  11. Podsumowanie: INTUICJA ? synergiczne ZASTOSOWANIE WIEDZY I EMOCJI

III WARTOŚCI ? ZAANGAŻOWANIE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ W COACHINGU

  1. Znaczenie wartości, wizji i misji w budowaniu zaangażowania klienta i wydobywania jego ukrytych zasobów
  2. Narzędzia coachingu do uświadamiania i poszerzania misji i wizji klienta
  3. Zaawansowane narzędzia coachingu do budowania długofalowej motywacji
  4. Narzędzia coachingu do wydobywania wartości klienta
  5. Wartości organizacji vs wartości indywidualne klienta ? zaangażowanie czy konflikt ?
  6. Narzędzia coachingu rozwijające klienta w byciu autentycznym i spójnym z samym sobą
  7. Bycie w zgodzie z wizją siebie w świecie i przyszłości

IV CIAŁO ? ŚWIADOMOŚĆ CIAŁA W PRACY COACHA

  1. Narzędzia coachingu wykorzystujące pracę z ciałem klienta ? praca w przestrzeni
  2. Dbanie o równowagę work ? life balance
  3. Metody coachingu wykorzystywane w radzeniu sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
  4. Podsumowanie: work life balance
  5. 30 minutowa sesja egzaminacyjna, sesja mentorska
  6. Feedback rozwojowy od grupy i od coachów / mentorów