EMOCJE ? decyzyjność W COACHINGU

Podczas II zjazdu skierujemy uwagę na narzędzia rozwijające konkretne kompetencje u klientów coachingu. Będą to  narzędzia wspierające klientów coachingu w budowaniu własnej pewności siebie, rozumieniu swoich emocji, wyznaczaniu priorytetów, kreowaniu rozwiązań, określaniu strategii i prpjektowaniu działań. Doświadczysz czym jest autentyczne poczucie sprawstwa oraz wpływu u Klienta.

KLUCZOWE OBSZARY MERYTORYCZNE:
Budowanie pewności siebie klienta / Zarządzanie emocjami / Praca z przekonaniami / Podejmowanie decyzji / Projektowanie działań klienta coachingu – 20 godz.

KLUCZOWE KOMPETENCJE ICF, które szczególnie rozwiniemy podczas czerwcowego zjazdu:

  • Planowanie i wytyczanie celów
  • Projektowanie działań
  • Pytania sięgające sedna
  • Zarządzanie postępami i zaangażowaniem
  • Uzgodnienie kontraktu coachingu

PROGRAM AKADEMII GREENCOACHING

WPROWADZENIE ? 4 WYMIAROWA PEŁNIA CZŁOWIEKA:

UMYSŁ ?> INTELEKT / EMOCJE ?> INTUICJA / WARTOŚCI ?> SENS / CIAŁO ?> ZDROWIE

 

I – INTELEKT ? ROZUMIENIE COACHINGU:

  1. 30 minutowa sesja coachingowa wg ICF
  2. Aktywne słuchanie
  3. Przekształcanie problemu w cel
  4. Pytania sięgające sedna
  5. Różnice między coachingiem a innymi formami wsparcia czy rozwoju terapia / szkolenie/ mentoring/ konsulting itp.
  6. Podstawowe założenia coachingu
  7. Tworzenie kontraktu na sesje i na proces coachingowy
  8. 11 kompetencji coacha ICF
  9. Narzędzia coachingu do ustalania priorytetów
  10. Podsumowanie: UMYSŁ ? świadome korzystanie z potencjału intelektualnego

II EMOCJE ? DECYZYJNOŚĆ W COACHINGU:

  1. Narzędzia coachingu do rozwoju wybranych kompetencji
  2. Narzędzia coachingu do budowania pewności siebie
  3. Opór przed zmianą ? jak sobie z nim radzić ?
  4. Narzędzia coachingu do realizacji dużych przedsięwzięć / projektów
  5. Narzędzia coachingu do zarządzania projektem
  6. Znaczenie wizualizacji w procesie zmiany
  7. Narzędzia coachingu do planowania
  8. Narzędzia coachingu do podejmowania decyzji
  9. Związki psychologii sportu z coachingiem
  10. Coaching jako praktyczne zastosowanie neurobiologii
  11. Podsumowanie: INTUICJA ? synergiczne ZASTOSOWANIE WIEDZY I EMOCJI

III WARTOŚCI ? ZAANGAŻOWANIE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ W COACHINGU

  1. Znaczenie wartości, wizji i misji w budowaniu zaangażowania klienta i wydobywania jego ukrytych zasobów
  2. Narzędzia coachingu do uświadamiania i poszerzania misji i wizji klienta
  3. Zaawansowane narzędzia coachingu do budowania długofalowej motywacji
  4. Narzędzia coachingu do wydobywania wartości klienta
  5. Wartości organizacji vs wartości indywidualne klienta ? zaangażowanie czy konflikt ?
  6. Narzędzia coachingu rozwijające klienta w byciu autentycznym i spójnym z samym sobą
  7. Bycie w zgodzie z wizją siebie w świecie i przyszłości

IV CIAŁO ? ŚWIADOMOŚĆ CIAŁA W PRACY COACHA

  1. Narzędzia coachingu wykorzystujące pracę z ciałem klienta ? praca w przestrzeni
  2. Dbanie o równowagę work ? life balance
  3. Metody coachingu wykorzystywane w radzeniu sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
  4. Podsumowanie: work life balance
  5. 30 minutowa sesja egzaminacyjna, sesja mentorska
  6. Feedback rozwojowy od grupy i od coachów / mentorów