
EMOCJE ? decyzyjność W COACHINGU
Podczas II zjazdu skierujemy uwagę na narzędzia rozwijające konkretne kompetencje u klientów coachingu. Będą to narzędzia wspierające klientów coachingu w budowaniu własnej pewności siebie, rozumieniu swoich emocji, wyznaczaniu priorytetów, kreowaniu rozwiązań, określaniu strategii i prpjektowaniu działań. Doświadczysz czym jest autentyczne poczucie sprawstwa oraz wpływu u Klienta.
KLUCZOWE OBSZARY MERYTORYCZNE:
Budowanie pewności siebie klienta / Zarządzanie emocjami / Praca z przekonaniami / Podejmowanie decyzji / Projektowanie działań klienta coachingu – 20 godz.
KLUCZOWE KOMPETENCJE ICF, które szczególnie rozwiniemy podczas czerwcowego zjazdu:
- Planowanie i wytyczanie celów
- Projektowanie działań
- Pytania sięgające sedna
- Zarządzanie postępami i zaangażowaniem
- Uzgodnienie kontraktu coachingu
PROGRAM AKADEMII GREENCOACHING
WPROWADZENIE ? 4 WYMIAROWA PEŁNIA CZŁOWIEKA:
UMYSŁ ?> INTELEKT / EMOCJE ?> INTUICJA / WARTOŚCI ?> SENS / CIAŁO ?> ZDROWIE
I – INTELEKT ? ROZUMIENIE COACHINGU:
- 30 minutowa sesja coachingowa wg ICF
- Aktywne słuchanie
- Przekształcanie problemu w cel
- Pytania sięgające sedna
- Różnice między coachingiem a innymi formami wsparcia czy rozwoju terapia / szkolenie/ mentoring/ konsulting itp.
- Podstawowe założenia coachingu
- Tworzenie kontraktu na sesje i na proces coachingowy
- 11 kompetencji coacha ICF
- Narzędzia coachingu do ustalania priorytetów
- Podsumowanie: UMYSŁ ? świadome korzystanie z potencjału intelektualnego
II EMOCJE ? DECYZYJNOŚĆ W COACHINGU:
- Narzędzia coachingu do rozwoju wybranych kompetencji
- Narzędzia coachingu do budowania pewności siebie
- Opór przed zmianą ? jak sobie z nim radzić ?
- Narzędzia coachingu do realizacji dużych przedsięwzięć / projektów
- Narzędzia coachingu do zarządzania projektem
- Znaczenie wizualizacji w procesie zmiany
- Narzędzia coachingu do planowania
- Narzędzia coachingu do podejmowania decyzji
- Związki psychologii sportu z coachingiem
- Coaching jako praktyczne zastosowanie neurobiologii
- Podsumowanie: INTUICJA ? synergiczne ZASTOSOWANIE WIEDZY I EMOCJI
III WARTOŚCI ? ZAANGAŻOWANIE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ W COACHINGU
- Znaczenie wartości, wizji i misji w budowaniu zaangażowania klienta i wydobywania jego ukrytych zasobów
- Narzędzia coachingu do uświadamiania i poszerzania misji i wizji klienta
- Zaawansowane narzędzia coachingu do budowania długofalowej motywacji
- Narzędzia coachingu do wydobywania wartości klienta
- Wartości organizacji vs wartości indywidualne klienta ? zaangażowanie czy konflikt ?
- Narzędzia coachingu rozwijające klienta w byciu autentycznym i spójnym z samym sobą
- Bycie w zgodzie z wizją siebie w świecie i przyszłości
IV CIAŁO ? ŚWIADOMOŚĆ CIAŁA W PRACY COACHA
- Narzędzia coachingu wykorzystujące pracę z ciałem klienta ? praca w przestrzeni
- Dbanie o równowagę work ? life balance
- Metody coachingu wykorzystywane w radzeniu sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- Podsumowanie: work life balance
- 30 minutowa sesja egzaminacyjna, sesja mentorska
- Feedback rozwojowy od grupy i od coachów / mentorów